Про цю гру:
Ваш малюк вже хоче читати, але ні хвилини не сидить на місці, все тягне до рота та постійно випробовує оточуючі речі на міцність? Пропоную пограти з дитиною картками «Моєї абетки» — гарний настрій, безпечність матеріалів та створення мотивації до навчання грамоті гарантовано. Ми не знаємо, якій вид пам’яті провідний саме у Вашої дитини, тому «Моя абетка» передбачила завдання, які задіюють:
- візуальну (яскраві малюнки);
- тактильну (фактурність навчальних карток);
- моторну (вправи для відтворення образу букви);
- аудіальну (хітова пісенька на кожну букву);
В основі набору лежить асоціативне сприйняття образу букви та діяльнісний підхід до опанування матеріалу. З буквами можна гратись, відгадувати, малювати, ліпити, викладати, фантазувати. Таким чином, кожна буква запам’ятається дитині як яскравий образ, або смішний вірш чи весела пісня, а можливо, згадається ребус чи дотикові відчуття від її ліплення.
Рекомендовано:
- знайомити дітей з буквами через звуковий ряд, як графічне позначення звуку, з якого починаються назви предметів на малюнку;
- називати букву як фонему, а не її назву в алфавіті. («M», а не «ем»);
- вивчати не більше 5 нових букв за один раз;
- після розумової діяльності за картками зробити музичну паузу,
- потанцювати разом з малюком, співаючи пісню до букви, яку вивчали;
- давати тільки тим дітям, які зібрали після гри іграшки.
Алгоритм роботи:
- Виділення звука з мови,
- Визначення місця звука в слові.
- Позначення звука буквою.
- Закріплення графічного образу букви.
- Написання букви.
- Вивчення вірша.
- Читання складів, слів.
- Музична фізхвилинка.
- Відгадування ребусів.
- Ігри з картками:
1) На розвиток фантазії «Склади казку»
2) На розвиток пам’яті «Запам’ятай 10 букв»
3) На орієнтування у просторі «Тепло, гаряче»
4) На розвиток уваги «Знайди букву серед інших»
Варіанти використання карток:
І «Чарівники» (художній образ — буква)
Дорослий пропонує дітям розчарувати букву, яка знаходиться саме в цьому малюнку.
ІІ «Скарби» (відтворення графічного образу букви камінці)
Дорослий пропонує дітям прикрасити чарівними камінцями букву –викласти камінчиками ії зображення.
ІІІ «Тьоп –шльоп» (слухова асоціація — вірш)
На столі розкладені карти з буквами. Дорослий читає вірш та пропонує дитині відшукати букву, яка йому відповідає.
ІV «Ребус» вирішення проблемної ситуації – відгадування ребусу.
V «Караоке» (аудіальний образ букви)
На килимку розкладені карти з буквами. Дорослий включає пісню, співає її разом з дитиною та пропонує відшукати букву, яка відповідає пісні.
VІ «Гусінь» (фонематичний слух)
Малюк обирає картку, яка йому більше подобається. Дорослий чітко вимовляє слова і просить дитину визначити, де саме знаходиться звук, якій відповідає букві на карті (на початку, в середині, в кінці) та прикріпити прищіпку на гусінь (на початок – голову, середину – брошко, кінець – хвостик).
VІІ «Казка» (розвиток фантазії, образного мислення)
Дорослий викладає картки з зображенням малюнка до букви (від 1 до 33) та пропонує дітям скласти казку за малюнками.
VІІІ « Меморі» (тренування зорової пам’яті)
Дорослий викладає картки з зображенням малюнка до букви (від 1 до 33), пропонує уважно їх розглянути та запам’ятати.
ІХ «Читайка» (читання складів, слів)
Х «Тепло – холодно» (орієнтування в просторі)
По кімнаті розкладено картки, дорослий називає букву та пропонує відшукати, де вона заховалась. Під час пошуку, координує рух словами «тепло» (якщо близько), «холодно» (якщо далеко)
ХІ «Шукай» (гострота зору)
Обвести маркером букву, знайти відповідну букву на зворотній стороні картки.
ХІІ «Ліпилка» (тактільні відчуття)
За допомогою пластиліну відтворити об’ємний образ букви.